Santa Cruz de la Sierra

Grudzień 2, 2013

Po nocy spędzonej w autobusie docieramy do największego miasta Boliwii zwanego w skrócie Santa Cruz, centrum gospodarczego kraju. Podoba nam się to miasto, ale jest ono jednocześnie takie inne, mało boliwijskie. Przy głównych uliczkach zaparkowane stoją porządne samochody, znajdują się drogie butiki, eleganckie sklepy, obszerne i ładnie urządzone restauracje i kawiarnie.

Sucre – stolica Boliwii

Listopad 28, 2013

Sucre przyznano w 1991 roku tytuł Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. Miasto nazywa się również potocznie „Białym Miastem” ze względu na biały kolor fasad wielu budynków.

Czytaj dalej » Brak komentarzy

Kopalnia srebra w Potosi

Listopad 24, 2013

400 lat temu kopalnia na wzgórzu Cerro Rico w Potosi była największą kopalnią srebra i innych minerałów na świecie. W czasie konkwisty Hiszpanie zdobyli na niej krocie. Obecnie jej zwiedzanie to główna atrakcja miasta i regionu przyciągająca turystów.

Salar de Uyuni

Listopad 20, 2013

Naszym oczom po raz pierwszy ukazuje się Salar de Uyuni. To największe na świecie jezioro solne o powierzchni 10.500 km² położone na wysokości 3650 m npm. Rejon ten nazywany jest również pustynią solną. Jaskrawa biel szczypie w oczy. Aż po horyzont rozpościera się bialutka sól. Rozmiary jeziora są nie do wyobrażenia. Białe nieskończone morze. Zatrzymujemy się na pierwszy przystanek fotograficzny. Wychodzę z samochodu i pierwsze, co robię, to liżę ziemię. Nie wierzę własnym oczom i własnemu językowi. Tyle soli wokół mnie! To niesamowity widok! Jedziemy terenówką przez środek jeziora do nieużywanego już hotelu solnego, który w tej chwili jest malutkim muzeum…

Czytaj dalej » 1 komentarz

Boliwijska Amazonia

Listopad 16, 2013

Zakochaliśmy się w Amazonii. Przygody znad Amazonki w Kolumbii śnią nam się po nocach. Chcemy to przeżyć jeszcze raz. Pakujemy manatki i lecimy samolotem wojskowym do Rurrenabaque – małego miasteczka w środku dżungli stanowiącego bazę wypadową. W mieście ruszamy do biura podróży, w którym zarezerwowaliśmy 3-dniową wycieczkę „Pampa Tour”.

Czytaj dalej » 1 komentarz

Rowerem najniebezpieczniejszą drogą świata

Listopad 12, 2013

Oficjalna nazwa: Droga Śmierci (Camino del muerte) lub najniebezpieczniejsza droga świata.

Start: La Cumbre na wysokości 4725 m npm

Długość: 64 km

Meta: Yolosa na wysokości 1200 m npm

Pierwsze tygodnie w Boliwii

Listopad 8, 2013

Do Boliwii jedziemy z Puno w Peru autobusem. Po trzech godzinach podróży (135 km) docieramy do malutkiego przejścia granicznego w Kasani. Nikt nie kontroluje bagaży. Za kilkanaście minut docieramy do miasta Copacabana położonego nad brzegiem jeziora Titicaca. Boliwia wygląda generalnie biedniej niż kraje Ameryki Południowej, które dotychczas odwiedziliśmy. W Copacabanie nie ma zabytków do zwiedzania (może oprócz ładnej bazyliki). Główną jej atrakcją jest eksploracja pobliskich wysepek na jeziorze Titicaca.