Żabie przysmaki w Arequipa

Październik 31, 2013

Arequipa to drugie co do wielkości miasto w Peru (po Limie). Oprócz potężnej katedry, ładnego placu i wąskich uliczek o ciekawej architekturze, w pamięci utkwi mi jednak przede wszystkim targ San Camilo. Nasze dni w Peru są już policzone. Koniec pobytu chcemy uczcić ceviche (surową rybą z cebulą). Wchodzimy do cevicherii, a tam ceny wyższe niż w stolicy. Ładnie dziękujemy więc rozczarowanej pani kelnerce liczącej już w myślach dinery na widok „białych” i idziemy w stronę targu. Na bazarze zawsze można dostać tanie i świeże jedzonko. Zanim docieramy jednak do uliczki z ceviche, moją uwagę przykuwa wielk szyld jugo de rana, czyli sok z … żaby. W Cusco jadłam już zupę z żaby. Tym razem, ku wielkiemu przerażeniu Fabiana, przymierzam się do soku.

Czytaj dalej » 6 komentarzy

Puno/Jezioro Titikaka

Październik 27, 2013

Główną atrakcją w okolicach miasta Puno na południu Peru są pływające wyspy Uros utkane z rośliny tatora położone w peruwiańskiej części jeziora Titikaka. Każdą wyspę zamieszkuje kilka rodzin. Po kłótni sąsiedzkiej wystarczy wziąć piłę, przepiłować wyspę i popłynąć w swoją stronę! Na Uros jest nawet prowizoryczny pływający szpital, przedszkole i szkoła podstawowa. Wyspiarze, zwłaszcza kobiety, utrzymują się w tej chwili głównie z turystyki. Chętnie pozują do zdjęć, sprzedają swoje wyroby i obwożą gości słomianymi łódkami pomiędzy wysepkami. Mężczyźni w dalszym ciągu zajmują się połowem ryb.

Machu Picchu

Październik 23, 2013

Machu Picchu… Marzenie wielu. Nasze również. Chcemy przemierzyć Królewski Szlak Inków na piechotę tak, jak ówcześni imperatorzy. W czasach Imperium władca podążał tą drogą z Cusco do Machu Picchu dwa razy w roku, by zobaczyć spektakularny wschód słońca o symbolicznym znaczeniu. Zajmowało mu to 8-9 dni drogi.

Świnki morskie

Październik 19, 2013

Lubię świnki morskie. Są takie słodkie, delikatne i kruchutkie. Puszyste futerko, niespodziewanie gruba skóra, a pod spodem czyste białe mięsko. Świnki morskie kupuje się w Ameryce Południowej na targu, nie w sklepie zoologicznym. Mieszkają sobie w parcianym worku, aż trafi się chętny.

Cusco

Październik 15, 2013

Już po pół godzinie jazdy z Nazca w kierunku Cusco wjeżdżamy na krętą wąską drogę. Pasażerami rzuca raz w prawo, raz w lewo. Przed nami jeszcze tylko bagatela … 15 godzin. Odcinek ten ma zaledwie nieco ponad 600 km, ale cała trasa wiedzie przez Andy. Nie chcę patrzeć jak jeden autobus wymija się z drugim. Oba pojazdy dzielą zaledwie centymetry. Po przeciwnej stronie roztacza się natomiast głęboka przepaść.

Autobusy w Peru

Październik 11, 2013

Przed nami odcinek Nazca – Cusco. Pierwszy raz w Ameryce Południowej zdecydowaliśmy się na podróż nocnym autobusem. Jeśli jest to możliwe, lepiej ich unikać, ale czasem – ze względu na długi czas przejazdu – nie ma innego wyjścia. Wybór autobusów w Peru jest przeogromny. Od tanich i kiepskich do drogich, lecz bardzo komfortowych.

Czytaj dalej » 3 komentarze

Lima – stolica Peru

Październik 7, 2013

Po wielu turbulencjach nad Andami lądujemy wreszcie na lotnisku w Limie.

– Na jak długo przyjechaliście do Peru? – pyta nas urzędniczka przy odprawie paszportowej.

– Mniej więcej na trzy tygodnie – odpowiadamy.

Z wielkim zdziwieniem patrzymy, jak wlepia nam do paszportu wizę ważną tylko 25 dni bez możliwości przedłużenia. Pierwszy raz przytrafiło nam się, że nie otrzymaliśmy maksymalnego okresu pobytu. Mamy nauczkę na przyszłość, że lepiej zaokrąglać ilość tygodni „w górę”, a nie „w dół”.

Czytaj dalej » Brak komentarzy

Z ostatniej chwili – trzęsienie ziemi w Peru

Wrzesień 25, 2013

Godzinę temu (o 11:42 czasu peruwiańskiego, 18:42 czasu polskiego) miało miejsce w Peru trzęsienie ziemi o sile 7,0 w skali Richtera. U nas wszystko w porządku! Epicentrum było 120 km od miasta Nazca, w którym się znajdujemy. Nasz hostel zatrząsł się w posadach, na bosaka wszyscy w panice wybiegli na ulicę. W tej chwili sytuacja uspokoiła się. Jesteśmy bezpieczni.